نخستین جلسه هماهنگی مدیران دومین جشنواره  ملی«آئین ها، آواها و نماها» و پنجمین همایش علمی بین المللی شمس و مولانا در سال جدید در تولیت شمس تبریزی برگزار شد.

سید فتاح کبیری مدیرعامل تولیت شمس تبریزی و رئیس جشنواره و همایش شمس و مولانا در این جلسه با اشاره به برگزاری جشنواره ملی در مرداد ماه و همایش علمی در روزهای هفتم و هشتم مهر ماه دقت در برنامه‌ریزی‌ها و وحدت و همدلی مدیران جشنواره را برای هر چه بهتر برگزار شدن این دو رویداد ضروری دانست و گفت: باید سطح کمی و کیفی برنامه های جشنواره و همایش علمی بالا و استانداردهای لازم لحاظ شوند چرا که هر دو اتفاق برای شهرستان خوی و منطقه و حتی کشورمان مهم هستند.

مدیرعامل تولیت شمس تبریزی تدوین آئین خاص برای برنامه های جشنواره را از اولویت های تولیت شمس تبریزی عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه های ما سناریو نویسی و تدوین آئین منحصر به فرد در موضوع شمس تبریزی است که بر اساس قوانین کشور و آموزه های دینی و عرفان اسلامی باشد که موسیقی  اصیل و حرکات نمایشی از مولفه های آن باشد و امید می رود با همکاری هنرمندان شهرستان و کشور به زودی به این مهم دست یابیم.

سید فتاح کبیری، پی گیری موضوع خواهر خواندگی خوی و قونیه، سرعت بخشیدن به عملیات عمرانی طرح آرامگاه شمس تبریزی از طریق همکاری با دستگاه اجرایی میراث فرهنگی و برنامه ریزی و تشویق آژانس های گردشگری و مراکز و موسسات علمی و فرهنگی و فعال در حوزه عرفان اسلامی برای حضور در برنامه های جشنواره و همایش علمی و استفاده از ظرفیت اجرایی و مشورتی مسئولان و علاقه مندان در این حوزه را از مهمترین  دستورات کاری تولیت شمس تبریزی در سال 98 اعلام کرد.

رضا جعفرپور مدیر اجرایی تولیت شمس تبریزی و دبیر اجرایی جشنواره و همایش شمس و مولانا  نیز در این جلسه با اشاره به تخصیص اعتبار 2 میلیارد ریالی از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی به برنامه های جشنواره و همایش سال 98 گفت: در شرایط اقتصادی فعلی برگزاری این رویدادها با این اعتبار کاری است بسیار سخت که امید می رود با جذب مشارکت بخش خصوصی و دولتی و برنامه ریزی دقیق و هدفمند از طرف مدیران جشنواره و رعایت اصل صرفه جویی بتوانیم جشنواره و همایش سال 98 را بهتر از سال های قبل برگزار کنیم. وی گفت: تاکنون شرکت بیمه ما و کانون آموزشی قلم چی و اداره صنعت معدن و تجارت خوی  و شرکت نوین زعفران مشهد برای همکاری و مشارکت اعلام آمادگی کردند که بی شک برای روند بهتر امور پشتیبانی و حمایتی باید از توان و امکانات ادارات و نهادهای شهرستان و استان نیز بهره مند شویم.

در ادامه این جلسه مدیران بخش های مختلف جشنواره و همایش اقدامات انجام یافته در حوزه مدیریتی خود را تشریح کردند

ـ امیر هنرور؛ مدیر همایش علمی: سایت همایش علمی بروز رسانی شده است و محورهای همایش علمی در 20 موضوع تخصصی و 17 محور عمومی که در کمیته علمی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بررسی و تایید شده است به زودی در سایت بارگزاری می شود. پوستر همایش نیز تا پایان فروردین در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور توزیع خواهد شد.

 

ـ صابر عباسی اقدم؛ مدیر جشنواره: سایت جشنواره از 27 اسفند سال گذشته فعال شده است و تا 15 فروردین سه گروه معتبر موسیقی در سطح ملی ثبت نام کردند، با داوران جشنواره هماهنگی های لازم انجام شده است و پوستر های جشنواره بزودی در سراسر کشور توزیع خواهد شد در حال رایزنی با مدیران کانال های مجازی در حوزه موسیقی و شعر و تایپوگرافی هستیم تا تبلیغات خود را برای معرفی جشنواره افزایش دهیم.

علاقه مندان می توانند آخرین اخبار و به روز رسانی ها را از سایت جشنواره به نشانی http://jashnvareh-shams.com جویا شوند.

مرتضی برین مسئول امور بین الملل: با همکاری امور بین الملل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال رایزنی برای حضور سخنرانان و شمس پژوهان خارجی در همایش علمی هستیم.

ویلیام چتیک و لیلی انور و مصطفی بادکوبه ای از گزینه های تولیت شمس تبریزی برای حضور در همایش علمی هستند.

همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی ـ شعر و تایپوگرافی هم در حال تدوین برنامه های ویژه بوم گردی و گردشگری برای میهمانان داخلی و خارجی هستیم و در این خصوص با آژانس فطرس در تهران و آژانس باختر در خوی همکاری خواهیم داشت.

 

یاسین قبولی؛ مدیر امور رسانه و اطلاع رسانی: برنامه ریزی برای حضور رسانه های ملی و استانی و خبرگزاری های داخلی و خارجی و استفاده بهینه از ظرفیت و توانمندی خبرنگاران شهرستان و استان از اولویت کاری این مدیریت است.

بازتاب گسترده و پوشش مناسب خبری فعالیت های دبیرخانه های علمی و اجرایی در سطح ملی و بین المللی از وظایف خطیر امور رسانه است که با همکاری سایر مدیریت ها محقق خواهد شد.

سید حسین حسن زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل خانه دانش و فرهنگ زریاب و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره و همایش شمس و مولانا: نمود عینی دعوت از سفرا و رایزنان کشورها برای حضور در جشنواره و همایش شمس و مولانا در سال 97 و از برکات برگزاری نشست اقتصادی و معرفی توانمندی های اقتصادی خوی در کنار ظرفیت های فرهنگی، برنامه ریزی برای حضور و رایزنی فعالان اقتصادی خوی در کشور بلغارستان و عقد قرارداد تجاری یکی از شرکت های خصوصی خوی با تجار کشور بلغارستان است که به زودی خبرهای خوش آن به گوش خواهد رسید. در صورت استقبال و حضور سفرا و رایزنان کشورها در جشنواره سال 98 بی شک اهداف اقتصادی آن را نیز پی گیری خواهیم کرد.

کیوان کرباس فروش، مسئول بخش موسیقی (آئین ها و آواها) جشنواره: قطعا حضور استاد حسام الدین سراج، داود آزاد و نوید مثمر به عنوان داور در جشنواره امسال موجب حضور گروه های موسیقی برتر و قوی در این جشنواره خواهد شد.

امیر نوروزی، مسئول بخش شعر (آئین ها و آواها) جشنواره: شهرستان خوی در زمینه ادبیات و شعر سرآمد در کشور است شعرا و هنرمندان عرصه شعر و ادب از برگزاری این جشنواره با موضوع شعر عرفانی در خوی استقبال خوبی خواهند کرد از هم اکنون می توان بازتاب های خوب این اتفاق مبارک در خوی را لمس کرد.

شهرام میرزایی، محمد سعید میرزایی و محمدکاظم کاظمی از چهره های برجسته در عرصه شعر هستند که در انتخاب آن ها به عنوان داوران این جشنواره نهایت وسواس و دقت را داشتیم..

تجلیل از تعدادی شعرای اهل خوی در کنار برگزیدگان این بخش بهترین کاری است که می توان در مورد هنرمندان عرصه شعر خوی به خصوص شاعران جوان انجام داد.

زیبا حاجی محمدلو مسئول بخش نماها (تایپو گرافی) جشنواره: تمامی تلاشمان بر این است تا زیباترین و بهترین آثار از تقریرات شمس تبریزی در قالب پوستر های تایپوگرافی توسط برجسته ترین هنرمندان به دستمان برسد.

اگر آثار رسیده در این بخش را بتوانیم به صورت کتاب و یا در زیبا سازی شهری استفاده کنیم بسیار خوب خواهد بود