تاکنون ۱۴۰ گروه موسیقی برای شرکت در بخش موسیقی سومین جشنواره ملی شمس و مولانا ثبت نام کرده اند.
جعفرپور سرپرست تولیت شمس تبریزی‌در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی جشنواره شمس و مولانا با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه امسال گستردگی جغرافیایی ثبت نام کنندگان بخش موسیقی  جشنواره شمس و مولانا نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و تا ۲۳ خرداد ماه از ۱۸ استان کشور ۱۴۰ گروه موسیقی سنتی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند که استان تهران با ۲۴ گروه و استان اصفهان با ۲۰ گروه و خراسان رضوی با ۱۷ گروه در صدر قرار دارند.
وی گفت: هنرمندان موسیقی اصیل ایرانی و سنتی استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، کرمان،فارس، یزد، کردستان،کرمانشاه، هرمزگان،بوشهر، لرستان،خوزستان، زنجان، همدان و گلستان نیزهر کدام   حداقل با ۲ گروه ثبت نام کننده حضور خوبی در جشنواره خواهندداشت.

دبیر اجرایی همایش علمی بین المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا گفت: هنرمندان سراسر کشور میتوانند تا دهم تیرماه ۹۹ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.jashnvareh-shams.com برای حضور در بخش موسیقی جشنواره شمس و مولانا ثبت نام کنند.
یادآوری میشود بخش موسیقی سومین جشنواره ملی شمس و مولانا در صورت عادی شدن وضعیت کرونایی کشور در دهه ولایت و امامت ( عید قربان تا عید غدیرخم) در شهرستان خوی برگزار خواهد شد. در غیر اینصورت مرحله اول جشنواره با داوری آثار به صورت غیر حضوری و در زمان مقرر طبق جدول زمان بندی جشنواره برگزار و مرحله نهایی با حضور گروه های راه یافته به اجرای صحنه ای پس از عادی شدن شرایط کرونایی کشور و در حضور داوران انجام خواهد شد.
گفتنی است آثار این جشنواره توسط اساتید برجسته موسیقی کشور داود آزاد،  محمدرضا چراغعلی و پویا سرایی داوری خواهند شد.