تولیت شمس تبریزی و کانون فرهنگی آموزشی قلم چی، شهرستان خوی برای همکاری در جشنواره ملی و همایش بین المللی شمس و مولانا تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

بر اساس این تفاهم نامه که به امضاء سید فتاح کبیری مدیرعامل تولیت شمس تبریزی و خضرلو مدیر کانون قلم چی رسید، این کانون متعهد می شود هزینه‌های برگزاری بخش شعر دومین جشنواره ملی شمس و مولانا (آئین ها ـ آواها و نماها) عهده دار شود.

سید فتاح کبیری مدیرعامل تولیت شمس تبریزی در آئین امضای این تفاهم نامه مشارکت و همکاری موسسات فرهنگی و آموزشی و سازمان های مردم نهاد در برگزاری جشنواره و همایش علمی را، موجب تعالی امور این دو رویداد ملی و بین المللی دانست و گفت: با اقدامات انجام گرفته توسط تولیت شمس تبریزی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور، امسال دانشگاه های علامه طباطبایی ـ الزهرا ـ تربیت مدرس ـ شهید بهشتی ـ شهید مدنی آذربایجان  و انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ـ انجمن استادان زبان و ادبیات ـ فرهنگستان زبان و ادب فارسی ـ انجمن نقد ادبی و موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با دبیرخانه علمی و اجرایی پنجمین همایش بین المللی شمس و مولانا همکاری خواهند داشت.

خضرلو مدیر کانون فرهنگی آموزشی قلم چی و موسس دبیرستان شمس نیز با اظهار امیدواری از امضای این تفاهم نامه گفت: مشارکت در جشنواره و همایش علمی برای کانون قلم چی وظیفه و مسئولیت اجتماعی است که امید داریم با همکاری های متقابل در سال های آینده شاهد توسعه این همکاری ها باشیم.

گفتنی است دومین جشنواره ملی شمس و مولانا در سه بخش موسیقی اصیل ایرانی، شعر و تایپوگرافی در بازه زمانی 20 الی 28 مرداد همزمان با دهه ولایت و امامت و پنجمین همایش علمی بین المللی روزهای هفتم و هشتم مهر ماه همزمان با روز بزرگداشت شمس و مولانا در شهرستان خوی برگزار خواهد شد.