برگزاری بخش موسیقی چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا به تعویق افتاد.

با وجود این که تولیت شمس تبریزی و شهرداری خوی آماده برگزاری بخش موسیقی چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در روزهای سوم، چهارم و پنجم مرداد  به مناسبت دهه ولایت و امامت (عید سعید قربان تا غدیرخم) بودند ولی قرمز شدن وضعیت اکثر استان های شرکت کننده در جشنواره و از طرفی قرمز شدن وضعیت خوی از لحاط بیماری کرونا برگزاری این رویداد ملی  را بار دیگر به تعویق انداخت.

تولیت شمس تبریزی آبان ماه سال جاری همزمان با هفته وحدت را برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته است که امید می رود با واکسیناسیون عمومی و ریشه کن شدن بیماری منحوس کرونا این رویداد ملی در زمان یاد شده برگزار شود.

یادآوری می شود در بخش موسیقی چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا 29 استان کشور با 236 اثر شرکت کرده اند که از میان این آثار 96 اثر به مرحله داوری راه یافته است.

داوری این بخش  از جشنواره ملی شمس و مولانا در 3 مرحله انجام می پذیرد که ابتدا کارشناسان موسیقی آثار انتخابی به مرحله داوری را بررسی و سپس آثار انتخابی توسط داوران برجسته موسیقی کشور استاد عبدالحسین مختاباد، استاد ملیحه سعیدی و استاد پویا سرایی به صورت جداگانه داوری می شوند که از میان آن ها 12 اثر به مرحله اجرای حضوری در شهرستان خوی ـ دارالقرار شمس تبریزی ـ راه می یابند که بار دیگر از میان آن ها سه اثر  پس از سه روز رقابت حضوری به عنوان آثار منتخب معرفی می شوند.

گفتنی است به زودی آثار راه یافته به مرحله آخر جشنواره (اجرا در خوی) در پایگاه اطلاع رسانی جشنواره و تولیت شمس تبریزی اعلام خواهد شد که امید می رود، آبان ماه امسال شاهد حضور گروهای راه یافته به مرحله نهایی در شهرستان خوی باشیم.

ضمنا بخش هنرهای تجسمی چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با گرایش نقاشی ـ طراحی و تصویر سازی نیز همزمان با جشنواره موسیقی در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال اثر خود به سایت جشنواره به نشانی

  www.jashnvareh-shams.com   مراجعه نمایند.