🔘در هفت روز فرهنگی خوی؛

نوای عرفانی در دومین شب از جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا

دومین شب از جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با اجرای سه گروه از استان های تهران، همدان و خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی رویداد هفت روز فرهنگی خوی، دومین روز از این جشنواره باحضور اعضای شورای اسلامی شهر، مردم فرهنگ دوست خوی و عاشقان و دوست داران شمس و مولانا در مجتمع فرهنگی آموزشی بوتراب این شهر برگزار شد.

در ابتدای این برنامه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر خوی با اشاره به اینکه جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا یکی از معنوی ترین جشنواره های ارزشمند کشور عزیزمان ایران است، گفت: این جشنواره برپایه دو‌ نام بسیار بزرگ‌ در تمدن ایران و در دارالقرار شمس تبریزی خوی شکل گرفته و هر سال این شهر کهن میزبان سازها و شعرها و اهالی موسیقی اقوام و فرهنگ‌های مختلف گوشه گوشه کشور است و توانسته تا مسیری ویژه برای موسیقی ارزشمند سنتی و اصیل ایرانی ترسیم کند.

محمدرضا پیری افزود: با اجرای این جشنواره ها مسیری برای گردآمدن عاشقان موسیقی و شعر ناب اندیشه گرا ایجاد و هر سال گروه های موسیقی بعنوان سفیران فرهنگ اقوام خود حضور می‌یابند و نگاه همه هنرمندان عرصه موسیقی و شعر و عاشقان مولانا و شمس به سوی خوی سرازیر می‌شود.

وی از حمایت و حضور مجموعه مدیریت شهری از جشنواره موسیقی گفت و اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی از روز آغازین این مسیر دلنشین حضور بسیار سنگین و تمام عیار داشته و تلاش خود را بکار گرفته اند تا ضمن بیان جلوه حضور شمس در خوی، سایر ظرفیت‌های کم نظیر این شهر را نیز در مقابل دیدگان همه بگستراند.

رویداد هفت روز فرهنگی خوی از ۲۶ شهریور ماه در شهر خوی آغاز شده که جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا از برنامه های این بود که ۲۷ تا ۲۹ شهریور با حضور و اجرای گروه های مختلف موسیقی ادامه خواهد داشت.